понедельник, 16 ноября 2015 г.

ДОСВІД РОБОТИ



Проблема виховання громадянина–патріота постала перед людством, коли виникла перша держава. І актуальною вона буде до того часу, доки держава існуватиме як соціальний інститут. Адже є тісний зв'язок між державою та людиною.
Якісно нову демократичну державу можуть створити лише свідомі громадяни, які люблять Україну, свій народ, націю і готові самовіддано служити їхнім інтересам.
Виховання в учнів почуття любові до Вітчизни, відданості справі зміцнення державності, активної громадянської позиції нині визначені проблемами загальнодержавного масштабу.
Враховуючи нові суспільно-політичні реалії в Україні після Революції гідності, обставини, пов’язані з російською агресією, усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадської позиції тощо.
Питання військово-патріотичного, патріотичного, громадянського виховання стали предметом наукових досліджень останніх років. Це, передусім, роботи О.Абрамчука, В.Бебика, Т.Вайди, М.Головатого, К.Дорошенка, В.Москаленка, П.Онищука, Г.Пустовіта та інших.
Сучасні дослідження стверджують, що складовою системи національного виховання є військово-патріотичне, що передбачає вироблення високого ідеалу служіння народові, готовності до захисту української держави. Воно покликане формувати громадянина-патріота, виховувати готовність стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, вивчати бойові традиції та героїчні сторінки історії українського народу, його Збройних Сил.
Військово-патріотичне виховання – цілеспрямований, організований процес формування готовності юнаків старшого шкільного віку до строкової військової служби у Збройних Силах України.
Його зміст визначається Конституцією, законами України, військовою присягою та військовими статутами.
Військово-патріотичне виховання молоді поєднує у собі низку окремих напрямів виховання: військовий, моральний, правовий тощо.
Головним результатом виховних зусиль має стати готовність молодої людини до військово-патріотичної діяльності як внутрішнього систематичного утворення, що передбачає п’ять основних компонентів – освітній, фізичний, психологічний, соціальний, духовний.
Освітня готовність – це, передусім, обсяг знань героїчного минулого українського народу, історії його Збройних Сил.
Фізична готовність передбачає певний рівень розвитку в юнаків фізичної сили, витривалості, спритності, сформованість необхідних для військової діяльності рухових навичок та вмінь.
Психологічна готовність включає в себе позитивну мотивацію участі учнів у військово-патріотичних заходах.
Соціальна готовність передбачає вірність бойовим та національно-історичним традиціям, військовому обов’язку, присязі та військовому статуту, високу дисциплінованість, національно-громадянську активність.
Духовна готовність проявляється у наявності ідеалу, у пошуках життєвого смислу і цінностей, самоусвідомленні свого я – фізичного, психічного, соціального.
Формування готовності юнаків до служби у Збройних Силах України проходить у рамках єдиного навчально-виховного процесу.
Метою навчального предмета «Захист Вітчизни» є формування в учнівської молоді життєво необхідних знань, умінь і навичок щодо захисту Вітчизни та системного уявлення про військово-патріотичне виховання як складову частину патріотичного виховання.
Обміркувавши актуальність цієї проблеми, я почав працювати над методичною темою «Військово-патріотичне виховання у сучасній школі в умовах утвердження незалежності України».
Перед учителем предмета «Захист Вітчизни» актуальними є наступні завдання:
-        виховання почуття патріотизму, відданості служінню Батьківщини;
-        підвищення престижу військової служби, військово-професійної профорієнтації молоді;
-        виховання в учнів громадської позиції, популяризації історії українського козацтва;
-        виховання морально-бойових якостей;
-        поліпшення військово-патріотичного виховання молоді, формування готовності до захисту Вітчизни.
Щорічно на початку навчального року я складаю план військово-патріотичного виховання з урахуванням усіх напрямків роботи з учнями, який затверджується директором школи (додаток 1).
Важливе місце у справі патріотичного та національного виховання відводжу курсу історії України.
Так, при вивченні розділу «Збройні Сили України та сучасному етапі» (тема «Нормативно-правова база з військових питань. Історія розвитку українського війська»), знайомлю учнів з історією становлення українського війська, розповідаю цікаві факти за часів українського козацтва (додаток 2).
При вивченні розділу «Стрілецька зброя та поводження з нею» ознайомлюю учнів з історичними відомостями про створення автомата Калашникова, роки його експлуатації, у яких війнах і конфліктах був на озброєнні.
Слово завжди мало важливе місце  у педагогічному процесі. За допомогою слова учитель викладає матеріал, ділиться набутими знаннями, ставить завдання, керує його виконанням, аналізує та оцінює результати.
У своїй роботі я використовую такі методи: пояснення, розповідь, бесіда, лекція. Процес вивчення теми поєдную з використанням наочного матеріалу.
Реалізація програми захисту Вітчизни залежить не тільки від планування та організації уроку, а й від якісної підготовки самого педагога.
Потреба в організації діяльності вчителя в умовах інноваційного режиму обумовлена трансформаційними процесами, які відбуваються в усіх сферах українського суспільства, зокрема, в освіті.
Тому, при вивченні окремих тем предмету «Захист Вітчизни» використовую презентаційні матеріали, наприклад, «Автомат Калашникова», «Озброєння та бойова техніка військової частини» тощо. З метою активізації діяльності учнів пропоную їм готувати самостійно презентації, додаткову цікаву інформацію.
Важливе місце у вивченні захисту Вітчизни має тактика та вогнева підготовка.
Під час занять я знайомлю учнів зі специфікою військової праці, звертаю увагу на виконання солдатом своїх обов’язків, дотримання субординації та військового статуту, про особливості служби у Збройних Силах України.
За час своєї роботи, я звернув увагу на те, що значну роль у підготовці юнаків до несіння військової служби мають уроки фізичного виховання, на яких формуються якості,  які стануть необхідними майбутньому солдатові у виконанні свого боргу перед державою: висока працездатність, чітка координація і точність рухів, швидка реакція та фізична витривалість усього організму.
При вивченні «військових» тем доречним є перегляд трейлеру сучасного українського кінематографу під назвою «Гвардія». У цьому патріотичному фільмі подекуди конфліктна молодь проходить школу справжнього бійця, стає єдиною командою, здатною захистити свою країну. До цього має воліти кожен юний громадянин своєї Батьківщини.
Поєднання урочної та позакласної роботи сприяє формуванню в учнів почуттів та переконань, відповідної поведінки та  волевиявлення.
Маючи хоч і невеликий, проте міцний досвід роботи, проводжу військово-патріотичні різноманітні за змістом і спрямованістю заходи:
-        інформаційні (зустрічі, бесіди);
-        практичні (змагання, гурткова робота, екскурсії);
-        комплексні (військово-спортивні свята, предметні тижні).
Військово-патріотичне виховання учнів здійснюю у формі лекцій, бесід, розповідей, екскурсій, зустрічей з ветеранами війни та військовими  з зони АТО, пошукової роботи.
Для активізації військово-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах рекомендовано вести гурткову роботу відповідного напряму.
Другий рік поспіль під моїм керівництвом на базі школи функціонує  гурток «Школа безпеки», програма якого передбачає:
-        закріплення знань з таких шкільних предметів, як «Захист Вітчизни», фізичне виховання, основи здоров’я, біологія;
-        здобуття практичних навичок, використання яких стане у нагоді як у повсякденному житті, так і в складних життєвих ситуаціях.
Під час проведення занять я використовую теоретичні відомості, звертаю особливу увагу на роботу практичного характеру, а також тренування та змагання різного рівня складності.
Краєзнавча робота посідає пріоритетне місце у діяльності навчальних закладів і є основою патріотичного виховання молоді.
За результатами краєзнавчо-дослідницької діяльності у школі відкрито куточок Бойової слави, присвячений Великій Вітчизняній війні, Афганській війні та учасникам зони АТО.
Разом з учнями школи я беру участь у поповненні фондів куточка Бойової слави новими раритетними військовими атрибутами та оновленою інформацією. Щорічно директором затверджується план роботи куточка (додаток 3).
Одним з напрямків військово-патріотичного виховання є проведення тематичних екскурсій до шкільного куточка Бойової слави, метою яких є знайомство з історичною спадщиною Миколаївщини та рідного краю.
З метою забезпечення ефективності та якості військово-патріотичної роботи, посилення її впливу на старшокласників я залучаю учнів до  зустрічей з учасниками АТО, воїнами-афганцями та ветеранами ВВв.
Кожен учитель предмету «Захист Вітчизни» в силу специфіки даної навчальної дисципліни мріє про те, щоб його учні могли отримати необхідні знання та навички, астосовувати їх і знайти практичне застосування в екстремальних умовах.
Вихованню мужнього та відважного захисника сприяє також вивчення козацьких традицій та звичаїв. Щороку у день Святої Покрови Богородиці, покровительки козацтва, проводяться заходи «Нумо, хлопці!», «Козацький гарт» та ін., адже саме цей день нині є Державним святом захисника України. Спритність, майстерність, швидкість дій, а також мислення відіграють важливу роль у проведенні цих ігор. До них учні готують українську символіку, атрибутику, запитання до вікторини з історії козацтва (додаток 4, 5).
У кожному класі естетично оформлено куточки державної символіки, під час шкільних лінійок систематично звучать гімн України та м.Южноукраїнська.
У цьому навчальному році учні долучилися до благодійних акцій «Допоможи українській армії», «З надією до перемоги».
Сьогодні у школах бракує навчальної зброї, макетів мін, автоматів тощо. Важливо, щоб учитель мав можливість наочно показати учням, як правильно застосовувати військову зброю на практиці, адже від того, як ми виховуватимемо наших юнаків, залежить захист нашої країни в майбутньому.
Створення сучасної навчально-матеріальної бази з можливостями проведення занять із тактичної, вогневої та прикладної підготовок – одне із головних завдань для якісно навчання учнів предмету «Захист Вітчизни».
Різноманітність форм організації військово-патріотичного виховання, єдність зусиль школи, громадськості, сім’ї принесе свої плідні результати.























                                                                    Додаток  1
  
План
 військово-патріотичного виховання
 учнів ЮЗШ № 4 у 2015-2016 році
№ з/п
Заходи
Термін
Відповідальні
1.      
Оголосити учням 10-11 класів Наказ «Про початок навчання з предмету «Захист Вітчизни»».
До 10.09.2015 р.
Макаренко Ю.В.
2.      
Піднімання Державного прапора черговими учнями школи.
Щопонеділка.
Макаренко Ю.В.
3.      
Провести заходи щодо безпеки учасників навчально-виховного процесу.
З 14.09. по 18.09.2015 р.
Макаренко Ю.В.
4.      
Поповнення шкільного Куточку Бойової Слави матеріалами про учасників АТО.
Протягом року.
Макаренко Ю.В.

5.      
Організація роботи шкільного Куточку Бойової
Слави.

Протягом року.
Кифоренко-Міліцина А.Д.
Макаренко Ю.В.
6.      
Заходи до Дня партизанського руху.
Вересень 2015 р.
Пед.колектив
7.      
Участь у спортивних змаганнях на кубок пам’яті  В. Капацини.
Вересень 2015 р.
Макаренко Ю.В.
8.      
 Тиждень військово-патріотичної роботи, присвячений 71-й річниці визволення України від німецьких загарбників.

Жовтень 2015 р.
Кл. керівники
Макаренко Ю.В.
9.      
Заходи до Дня Козацтва.
Жовтень 2015 р.
Пед.колектив
10.   
Зустріч юнаків 11-х класів з представниками військкомату.
І семестр 2015 р.
Макаренко Ю.В.
11.   
Робота з підготовки кандидатів до вступу у вищі навчальні заклади МО України.
І семестр 2015 р.
Макаренко Ю.В.
12.   
Провести Уроки Мужності
Грудень 2015р.,
Травень 2016 р.
Макаренко Ю.В.
13.   
 Тиждень оборонно-масової роботи, присвячений Дню Збройних сил України.
Грудень 2015 р.
Пед.колектив
14.   
Змагання серед юнаків 11-х класів з військово-прикладних видів спорту, присвячені Дню Збройних сил України.

Грудень 2015 р.
Макаренко Ю.В.
15.   
Провести екскурсію до шкільного Куточку Бойової та трудової Слави присвячену 25-й річниці громадсько-політичної організації «Народний Рух України»


Січень 2016 р.
Вчителі історії, Макаренко Ю.В.
16.   
Заходи, присвячені Дню вшанування учасників бойових дій на території інших держав.
Лютий 2016 р.
Кл.керівники
Пед.колектив
17.   
 Конкурс стінгазет «Мій батько теж служив у армії» (10-11 кл.).
Лютий 2016 р.
Кл.керівники
Макаренко

18.   
Футбольний турнір «Кубок пам’яті Сергія Кисельова».
Лютий 2016 р.
Учителі фіз.культури

19.   
Відвідування учнями 8-9 кл. музею Бойової Слави в ЮЗШ № 1.
Березень 2016 р.
Кл.керівники

20.   
Відвідування учнями 10-11 кл. музею Бойової Слави в ЮЗШ № 3.
Березень 2016 р.
Кл.керівники
Макаренко Ю.В.

21.   
Заходи до Дня звільнення Миколаївської області.
Березень 2016 р.
Пед.колектив

22.   
Провести екскурсію до музею військової техніки з юнаками 10-11 класів.
Квітень 2016 р.
Кл.керівники
Макаренко Ю.В.

23.   
Активізувати шефську допомогу ветеранам праці, учасникам бойових дій.
Постійно.
Пед.колектив
Макаренко Ю.В.

24.   
Заходи, присвячені Дню Перемоги.
Травень 2016 р.
Макаренко Ю.В.

25.   
Пропагування військової служби за контрактом.
Постійно.
Макаренко Ю.В.

26.   
Пошукова робота щодо поповнення експозиції куточка Бойової Слави.
Постійно.
Пед.колектив
Макаренко Ю.В.

27.   
Зустрічі з колишніми випускниками школи, які звільнилися і які проходять службу у Збройних силах України.

Постійно.
Кл.керівники

28.   
Провести змагання з військово-прикладних видів:
-        метання гранати;
-        крос на 3000 м.;
-        біг на 100 м.;
-        виконання комплексної силової вправи;
-        човниковий біг 10х10 м..


Протягом  року.
Макаренко Ю.В.

29.   
Підготувати учнів та організувати участь команд школи в міських змаганнях зі стрільби, військово-прикладних видів спорту, спартакіада допризовної молоді.
Протягом  року.
Макаренко Ю.В.

30.   
Провести військово-спортивне свято, присвячене закінченню навчання з предмету «Захист Вітчизни».
Травень 2016 р.
Макаренко Ю.В.









                                                                             Додаток 2
Ось кілька цікавих фактів про українських лицарів:
·        Окрім зброї, сили і вміння гарно битися, козаки мали ще одну значну перевагу – кмітливість та хитрість. Практично завжди їм вдавалось непомітно підкрастися до ворога та застати його зненацька. Звичайно це додавало шансів здобути перемогу.
Згадаймо і про оригінальний човен, який козаки використовували для військових походів. Як би дивно це не звучало, але його можна назвати «прабатьком» сучасних підводних човнів. Він складався з двох днищ, між якими розміщували вантаж аби занурити судно у воду. Так козаки непомітно підпливали до ворогів. Перед початком наступу вантаж викидався, а судно раптово піднімалось на поверхню. Звичайно, це ставало несподіванкою для противника, адже ніхто не очікував, що запорозьке військо може з’явитись з морських глибин :) Для такого ж діла використовувались перевернуті чайки – славнозвісні човни козаків, котрі не боялись ні штормів, ні ворожих військових кораблів. Їх часто перевертали догори дном, аби непомітно підкрастися до ворога.
·        Були серед козаків особливі хлопці, яких звали характерниками. Вважалось, що походять вони від древніх язичницьких волхвів, які володіли таємними знаннями, вміли пророкувати майбутнє. Деякі історики притримуються теорії, що після прийняття на Русі християнства їх переслідували князі та греки. Тому волхви-язичники створювали невеликі об’єднання далеко від великих міст – січі. Там вони навчали майбутніх воїнів бойовим мистецтвам, обрядам та звичаям. Про характерників казали, що їх «ні вогонь, ні вода, ні шабля, ні звичайна куля, крім срібної, не брали» і що вони «могли відкривати без ключів замки, плавати на човнах по підлозі, як по морських хвилях, переходити через річку по сукняній повсті чи циновках з лози, брати в голі руки розпечені ядра, бачити за кілька верств довкола себе, перебувати на дні ріки, влазити і вилазити з туго зав’язаних і навіть зашитих мішків, «перекидатись» у котів, перетворювати людей у кущі, вершників - на птахів, залазити у звичайне відро і плисти в ньому під водою сотні, тисячі верств»…

·        Козаки користувались не тільки власними знаннями, а й запозичували бойові прийоми в інших народів. Подейкують, що на Січі жили не лише українці, а й представники близько 20 різних національностей: росіяни, поляки, молдавани, білоруси… Окрім того самі козаки та гетьмани часто подорожували світом, знайомились з культурою та звичаями інших країн.    
  
·        Козаки користувались не тільки власними знаннями, а й запозичували бойові прийоми в інших народів. Подейкують, що на Січі жили не лише українці, а й представники близько 20 різних національностей: росіяни, поляки, молдавани, білоруси… Окрім того самі козаки та гетьмани часто подорожували світом, знайомились з культурою та звичаями інших країн.   



                                                                          Додаток 3


План роботи
Куточка Бойової Слави



№ п/п
Зміст роботи
Дата
Відповідальні
Відмітка про виконання
І.
1.




2.


Організаційні заходи:

Провести організаційне засідання екскурсоводів за планом:
1)розподіл обов’язків;
2) затвердження плану роботи.

Підтримувати зв’язки з музеями та куточками Бойової слави шкіл міста.


Вересень




Постійно


Макаренко Ю.В




Чернецька І.В.

ІІ.


1.


2.

3.


4.


Поповнення фондів куточку Бойової слави.

Оформити тематичні стенди до пам’ятних дат.

Оновити документацію куточку

Поповнити фонд куточку Бойової слави новими експонатами.

За допомогою учнів школи, воїнів-інтернаціоналістів, жителів міста поповнити фонд знахідок куточку.





 протягом
року



 протягом року


Постійно



Адміністрація



Макаренко Ю.В

Адміністрація
Макаренко Ю.В

Макаренко Ю.В
Фодченко М.І.

ІІІ.

1.

2.


3.

4.
Пропаганда памяток історії  та культури.
Організовувати проведення екскурсій до куточку для учнів школи.
Провести зустрічі із ветеранами ВВв, воїнами-інтернаціоналістами та сином партизана Громенко В.С.
Відвідати музеї та куточки Бойової та трудової слави шкіл міста.
Продовжувати збір спогадів та документів Великої Вітчизняної війни та інших локальних війн.




Постійно

 протягом року

За планом

протягом року


Кл. керівники
Макаренко Ю.В
Кл. керівники
Крижановська І.

Кл. керівники
Макаренко Ю.В
Вчителі історії
Макаренко Ю.В





                                                                             Додаток 4
План-сценарій
 проведення військово-спортивного змагання «Нумо, хлопці!»



Мета: пропаганда здорового способу життя.
Задачі:
·       розвивати рухові якості і розумові здібності учнів;
·       зміцнювати здоров’я і дружні відносини;
·       організовувати дозвілля і активний відпочинок учнів.

Положення
про проведення міського військово-спортивного свята «Нумо, хлопці!»,
присвяченого Дню захисника Вітчизни.
1. Мета.
-        військово-патріотичне виховання молоді;
-        вшанування захисників Вітчизни;
-        виховання патріотизму, громадських почуттів і свідомості, вдосконалення фізичного розвитку, формування здорового способу життя молоді;
-        виховання морально-психологічних і духовних якостей захисника Вітчизни;
-        популяризації військової служби серед учнівської молоді;
-        підготовка юнаків до служби в ЗСУ;
-        вдосконалення вмінь та навичок учнів щодо виконання навчальних нормативів програми із «Захисту Вітчизни»;
-        підвищення соціальної активності школярів.
2. Учасники змагань: учні 10-11 кл. загальноосвітніх навчальних закладів, які вивчають предмет «Захист Вітчизни». Кількість членів команди – 5 учасників.
3. Дата проведення: 21 лютого 2014 року.
4.Час проведення: о 14 годині 00 хвилин.
5. Місце проведення: спортивна зала ЮЗШ №4.
6. Нагородження.
Переможці міського військово-спортивного свята «Нумо, хлопці!» нагороджуються перехідним Кубком та грамотами управління освіти та міської ради ветеранів.
Програма проведення військово-спортивного змагання «Нумо, хлопці!»
До програми змагань входять наступні конкурси:
1.    Воєнізована естафета (командний конкурс);
2.    «Човниковий біг» (командний конкурс);
3.    Кидання баскетбольного м’яча в кошик (командний конкурс);
4.    Неповне розбирання та складання автомата (по 2 учня від команди);
5.    Одягання протигазу (командний конкурс);
6.    Перетягування канату (командний конкурс).

           Критерії оцінювання змагання.
Конкурси оцінюються за п’ятибальною системою оцінювання знань, умінь та навичок учнів.
Суддівська колегія:
1.    Пузир Олег Михайлович – заступник начальника управління освіти;
2.    Пономарьов Володимир Миколайович – голова Ради ветеранів;
3.    Кондратенков Микола Вікторович – представник воїнів-інтернаціоналістів;
4.    Моспан Ігор Васильович – капітан в/ч 3044.
Обладнання:
Державний прапор України, секундоміри, м’ячі баскетбольні, гімнастична лава, мати, тунель, магазин з патронами, свисток, канат, автомати, протигази.
Музичний супровід: «Гімн України», «Козацький марш!».
Оформлення залу. Лозунги-плакати:
-        Ми за здоровий спосіб життя;
-        Найбільша перемога – це перемога над собою;
-        Кидайте палити, доки не пізно!
-        Постійно вдосконалюй себе розумово і фізично!
-        Спорт – це сила, спорт – це клас, спорт любить сильних, значить – всіх нас!
Хід змагання

Ведучий 1: Священним обов’язком кожного громадянина України є захист Вітчизни. Зрада Батьківщини для кожного з поколінь – найтяжчий злочин перед народом. Порядок здійснення громадянами конституційного обов’язку захищати Вітчизну визначається Законом України «Про загальний військовий обов’язок та військову службу».
Ведучий 2:  Проведення сьогоднішніх змагань присвячені 70-річчю визволення Миколаївської області та села Костянтинівна від фашистських загарбників, ця дата відзначається 21 березня,   та Дню захисника Вітчизни.
Цього року День  захисника Вітчизни буде святкуватися 94-ий раз. 23 лютого вітають батьків, дідусів, братів, всіх тих, хто служив у лавах Радянської армії. Вітають і тих, хто несе службу в Українській армії зараз – тому у наших солдатів та офіцерів два свята – День Української армії і День захисника Вітчизни.
Ведучий 1: А зараз запрошуються головні особи нашого дійства – команда гімназії та шкіл міста.
(Під музичний супровід «Козацький марш!», входять команди, у кожній по 5 учасників, вишикуються для привітання).
Ведучий 2: «Рівняйсь! Струнко! Державний прапор України підняти!»
(Під звуки гімну України – команда переможців минулого року урочисто піднімає державний прапор України).
Ведучий 1: Слово надається начальнику управління освіти Сінчуку Юрію Михайловичу
Ведучий 2: Оцінювати змагання буде наше вельмишановне та справедливе журі у складі:
 Заступник начальника управління освіти -  Пузир Олег Михайлович.
Ведучий 1: голова Ради ветеранів - Пономарьов Володимир Миколайович.
Ведучий 2: представник воїнів-інтернаціоналістів - Кондратенков Микола Вікторович.
Ведучий 1: капітан військової частини № 3044 - Моспан Ігор Васильович.
Ведучий 2: Журі не лише слідкуватиме за змаганням команд, а й за поведінкою уболівальників.
Ведучий 1: Тож почнемо наші змагання та побажаємо командам перемоги!

Ведучий 2: Домашнє завдання: Представлення команди (назва, емблема, девіз).
(Оцінюється по п’ятибальній системі).
__________________________________________________________
Ведучий 1: Конкурс 1. Воєнізована естафета (командний конкурс).
(перестрибування через лаву, проходження через гімнастичний обруч, перекид вперед на маті,спорядження магазину патронами, оббігання фішки, повернення швидким бігом до команди для передачі естафети).
 Команда, що за коротший час подолала дистанцію отримує 5 балів, наступні – 4,3,2, та 1 бал. Одна допущена помилка - + 2 штрафні секунди.

Ведучий 2: Конкурс 2. «Човниковий біг» (командний конкурс).
Команда, що за коротший проміжок часу подолала дистанцію отримує 5 балів, наступна – 4, 3, 2 та 1 бал.
Ведучий 1: А зараз надамо час для відпочинку учасникам змагання та журі – для підрахунку балів -  _______________________________
Ведучий2: Слово для оголошення результатів 1 та 2 конкурсів надається журі.
Ведучий 1: Конкурс 3. Кидання баскетбольного м’яча в кошик (командний конкурс).
(кожен учасник по черзі кидає баскетбольний м’яч кошик протягом однієї хвилини).
Одне попадання в кошик – 1 бал.

Ведучий 2: Конкурс 4. Неповне розбирання та складання автомата (по 2 учня від команди).
(обидва учасника команди розбирають та складають автомат на час). Критерій оцінювання як у конкурсі № 1,2.
­­­­­­­­­_______________________________________________________________
Конкурс 5. Одягання протигазу (командний конкурс).
(команди стають в колону по одному, по команді «Гази!» замикаючий учасник швидко одягає протигаз та торкаючись рукою до правого плеча попереду стоячого учасника передає естафету).  
Критерій оцінювання як у конкурсі № 1,2.
Конкурс 6. Перетягування канату (командний конкурс).
Ведучий 1: Програму змагання виконано. Ми вітаємо наших гостей з наступаючим святом Дня захисника Вітчизни і хочемо вручити символічні подарунки, виготовлені вихованцями та керівниками станції юних техніків та центру дитячої та юнацької творчості.
        Ведучий 2: Для оголошення результатів змагання слово надається журі.
                Нагородження переможців
Заключне слово надається голові Ради ветеранів - Пономарьову Володимиру Миколайовичу.

                                                                      Додаток 5
Військово-спортивне свято «Нумо, хлопці!»

Мета: пропаганда здорового способу життя.
Задачі:
·       розвивати рухові якості і розумові здібності учнів;
·       зміцнювати здоров’я і дружні відносини;
·       організовувати дозвілля і активний відпочинок учнів.

Положення
про проведення військово-спортивного свята «Нумо, хлопці!»,
присвяченого Дню захисника Вітчизни в ЮЗШ № 4
Захід проводиться з метою пропаганди і формування мотивації щодо здорового способу життя.
1. Завдання:
-        виховання культури здоров’я учнів;
-        підвищення рухової активності учнів.
2. Учасники змагань: учні 10-11 кл. Кількість членів команди – 5 учасників.
3.Час проведення: о 14 годині 40 хвилин.
4. Місце проведення: спортивна зала ЮЗШ № 4.
5. Нагородження.
Команда, яка зайняла 1 місце, нагороджується – грамота 1 ступеня; 2, 3 місце – грамоти 2, 3 ступеню.

Вступне слово:
Священним обов’язком кожного громадянина України є захист Вітчизни. Зрада Батьківщини для кожного з поколінь – найтяжчий злочин перед народом. Порядок здійснення громадянами конституційного обов’язку захищати Вітчизну визначається Законом України «Про загальний військовий обов’язок та військову службу». Законом передбачено, що загальний військовий обов’язок включає: підготовку громадян до служби, приписку до призовних дільниць, призов на військову службу, проходження за призовом військової або альтернативної служби, виконання військового обов’язку в запасі, дотримання правил військового обліку.
Легендарна історія свята.
У цього свята було кілька назв:
-        День Радянської Армії;
-        День народження Червоної армії;
-        День народження збройних сил та військово-морського флоту.
Зараз це свято називається Днем захисника Вітчизни. Цього року він буде відзначатися в 92-ий раз. 23 лютого вітають батьків, дідусів, братів, всіх тих, хто служив у лавах Радянської армії. Вітають і тих, хто несе службу в Українській армії зараз – адже це День захисників Вітчизни, тому у наших солдатів та офіцерів два свята – День Української армії і День захисника Вітчизни

Програма проведення військово-спортивного свята «Нумо, хлопці!»
До програми змагань входять наступні спортивні конкурси та естафети:
·       ведення футбольного м’яча;
·       конкурс капітанів: кидки баскетбольного м’яча в корзину;
·       стрибки через скакалку;
·       комбінована естафета:
-        гладкий біг;
-        ведіння баскетбольного м’яча;
-        стрибки на одній нозі;
-        перенос постраждалого;
·       спорядження магазину;
·       гра в дартс (стрільба із пневматичної гвинтівки);
·       перетягування канату.
У всіх змаганнях участь бере вся команда, крім силових видів.

Суддівська колегія:
1.    Горева О.В. – заст. директора з ВР
2.    Крижановська І.В. – організатор
3.    Кришка П.В. – вчитель ФК

Обладнання:
Державний прапор України, секундоміри, свисток, м’ячі футбольні, баскетбольні, канат, скакалки, магазини, дартс, пневматична гвинтівка.

Конкурс 1.  Ведення футбольного м’яча
А ось завдання важче і складніше:
Щоб треба вам вперед іти,
Треба футбольний м’яч вести.
Перемоги мають славні
Наші спритні ліцеїсти.
Серед них атлети гарні
Й першокласні футболісти!

Конкурс 2. Конкурс капітанів: кидки м’яча в корзину
Скажи мені, хто твій шеф, і я скажу, хто ти. Так можна визначити конкурс, який ми проведемо для капітанів кожної команди.
Наступний вид – в кільце послати
Вам треба баскетбольний м’яч,
Тільки точність рук і влучність ока,
Дозволить вам попасти не раз!


Конкурс 3. Стрибки через скакалку
Скакалка, хто її не знає,
Вона рости допомагає.
Запрошуємо вас поскакати,
Найкращий час нам показати!

Конкурс 4. Комбінована естафета:
  А тепер перевіримо спритність і швидкість реакції атлетів.
(Команди шикуються на старт, ведучій пояснює умови конкурсу).
1.    Гладкий біг.
2.    Ведіння баскетбольного м’яча.
3.    Стрибки на одній нозі (поперемінно).
4.    Перенесення постраждалого.

          Конкурс 5. Спорядження магазину
Учасники споряджають магазин патронами на швидкість


Конкурс 6.  Гра в дартс

Конкурс 7. Перетягування канату

Для підбиття підсумків надається слово членам журі.

Заключне слово: Дорогі майбутні воїни! Ви проявили сьогодні свої кращі моральні, вольові й фізичні якості, отримали заряд енергії й хорошого настрою надовго. А щоб стати сильними воїнами, юнакам необхідно систематично виконувати фізичні вправи, загартовуватися і добре вчитися. Бажаємо вам здоров'я!

Нагородження переможців



























ЛІТЕРАТУРА

1.    В.Лещук. військово-патріотичне виховання старшокласників: реалії та перспективи. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. Випуск 51. 2014.
2.    Концепція допризивної підготовки і військово-патріотичного виховання молоді. Державний вісник України – 2002. - №21. – с.15-19.
3.    Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах.
4.    Меделяєв В.М. Основи європейської інтеграції. Все для вчителя. №2.2008.
5.    Є.Лодатко. Моделювання інформаційного впливу на суб`єкт навчального процесу. Рідна школа. 2005.-с.38-39.
6.    Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді.
7.    Каюков В.І. Виховуємо патріотів України. – Кіровоград, 2000.
8.    Програма курса «Захист Вітчизни».
9.    Методичні рекомендації щодо активізації військово-патріотичного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів на уроках «Історії України», «Фізичної культури» та «Захисту Вітчизни».

7 комментариев: